Saturday, September 13, 2014

ANAK/BAYI YANG DIBUANG ATAU DIBUNUH BIASANA HASIL DARI KERJA2 ZINA....DUA DOSA BESAR YANG JELAS/TERANG IAITU ZINA DAN BUNUH

Rangka bayi dalam semak

Butterworth: “Tiba-tiba hati saya tergerak untuk berpatah balik dan melihat kandungan di dalam plastik,” kata seorang pekerja swasta yang menemui rangka dipercayai bayi ketika menjalankan kerja mengukur tanah di Jalan Todak di sini, semalam.
Dalam kejadian jam 11 pagi itu, lelaki yang hanya mahu dikenali sebagai Azman, 20-an, berkata, ketika kejadian, dia sedang bertugas bersama dua rakan.

Menurut Azman, selesai mengukur tanah, mereka bergerak pulang sebelum dia terlihat bungkusan plastik hijau di dalam semak.Saya berpatah balik dan membuka plastik berkenaan. Saya terkejut kerana mendapati ia rangka manusia termasuk tengkorak dan berdasarkan saiz, ia mungkin rangka bayi.

“Saya menghubungi polis memaklumkan penemuan itu,” katanya .

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah Asisten Komisioner Rusli Mohd Noor ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan siasatan lanjut dijalankan.
FotoANGGOTA polis membawa beg berisi rangka bayi yang ditemui. Gambar kecil, rangka bayi.
“Kami menghantar rangka itu ke Hospital Seberang Jaya untuk dianalisis,” katanya.

 

pehhhhh.. apa nk jadi la dgn budak2 melayu skrg.. yg perempuan tengah isap gam pastu ramai2 raba. gila.. tengok video kt sini
download 1 : http://bit.ly/1xXUfX9
(tekan download kt bahagian tepi) yg mana tak leh terima tu, ambil lah ni sebagai pengajaran

Padah bergayut di telefon

Georgetown: Tindakan seorang remaja berbual dengan teman wanita menggunakan telefon bimbit sambil duduk di balkoni rumah membawa padah apabila dia tergelincir dan terjatuh daripada tingkat empat kediaman keluarganya di Lengkok Nipah 3, Sungai Dua di sini, semalam.
Akibatnya, mangsa, Chong Yin Xian, 16, patah tulang paha kanan dan tulang tangan kiri. Dia kini masih dirawat di Hospital Pulau Pinang (HPP).

Menurut sumber, ibu mangsa sebelum itu sudah beberapa kali menegur perbuatannya kerana tembok balkoni terbabit agak licin selain risaukan keselamatannya.
“Tidak lama kemudian, ibunya terdengar jeritan mangsa namun tidak sempat berbuat apa-apa.

“Penduduk kemudiannya menghubungi ambulans. Keadaan mangsa stabil dan tiada unsur jenayah dalam kes ini,” katanya.
FotoMANGSA menerima rawatan kecemasan di lokasi kejadian.

Spa sundal diserbu

Kuala Lumpur: Selepas lebih tiga bulan menjalankan aktiviti persundalan dengan menawarkan khidmat mandian kolah berahi kepada pelanggan hidung belang, akhirnya sebuah pusat spa di Bandar Puteri, Puchong, dekat sini, diserbu oleh pihak berkuasa.
Serbuan yang dijalankan sepasukan 10 pegawai dan anggota polis dari Bahagian Pencegahan Jenayah Kongsi Gelap, Perjudian dan Maksiat Bukit Aman jam 11 malam kelmarin itu berjaya menahan empat wanita dipercayai pelacur.

Ketika serbuan dijalankan, empat wanita itu dikatakan sedang melayan pelanggan, termasuk seorang dalam kolah jakuzi.
Pakej istimewa yang disediakan pusat spa itu membolehkan pelanggan dan pekerja seks mandi bersama dalam kolah menaikkan keghairahan sebelum mengadakan hubungan seks.

Serbuan diketuai Asisten Superintendan Muhammad Mohd Jais turut menahan seorang lelaki berusia 27 tahun dipercayai penjaga premis terbabit.

Muhammad berkata, empat wanita dipercayai warga Thailand itu ditahan kerana menyalahgunakan pas lawatan yang dimiliki mereka dengan bergiat dalam aktiviti pelacuran.
“Kami sentiasa memandang serius perkara ini dan akan menjalankan serbuan dari semasa ke semasa bagi mengekang aktiviti tidak bermoral ini,” katanya.

Menurutnya, semua wanita berusia 20-an dan penjaga premis terbabit dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Serdang untuk siasatan lanjut.
Tinjauan Harian Metro mendapati terdapat beberapa laluan sulit dibuat sindiket berkenaan yang disyaki digunakan oleh pelanggan dan pelacur di premis terbabit untuk melarikan diri ketika serbuan diadakan.

Turut ditemui ratusan kotak kondom yang disembunyikan dipercayai untuk diberikan kepada pelanggan.

Kedai kopi gesek

Oleh EKHWAN HAQUE FAZLUL HAQUE dan MOHD HAFIZEE MOHD AROP
Banting: Minum sambil bergesek, itulah menu tambahan ditawarkan pengusaha sebuah restoran di sini yang menyediakan sekurang-kurangnya 10 wanita warga China untuk menjadi peneman pengunjung sepanjang menjamu selera di premis dalam ladang kelapa sawit itu.
Terletak jauh di pinggir kota, gadis muda berkulit putih gebu yang rata-rata­nya berusia 20-an ini boleh dibawa keluar dan diajak ke ranjang dengan bayaran kira-kira RM500 oleh pengunjung mata keranjang, terutama pelanggan tetap,
Itulah gambaran boleh diberikan kepada restoran berkenaan yang menawarkan khidmat pelayan pelanggan (GRO) ‘China Doll’ kepada pengunjung­nya dipercayai sejak beberapa bulan lalu.

Beroperasi kira-kira 500 meter dari jalan utama, tidak siapa menyangka ada lebih 10 GRO asyik melayan pelanggan secara terbuka di restoran berkenaan.
FotoSALAH seorang GRO sedang melayan pelanggan.

Selain kopi dan teh, pelanggan boleh menikmati makanan dan minuman keras selain menjalani sesi urutan dan belaian manja si genit yang hanya mengenakan skirt pendek dan baju nipis bagi menarik pelanggan.

Gagal bunuh diri lepas terjun dari tingkat 11

Beijing: Cubaan seorang wanita untuk membunuh diri dengan terjun dari tingkat 11 sebuah hospital gagal apabila dia terselamat selepas jatuh di atas van yang diparkir di bawah.
Gambar diambil di tempat kejadian menunjukkan wanita itu terbaring di atas kenderaan berkenaan dengan kecederaan ringan.
Wanita terbabit, pesakit di hospital berkenaan yang terletak di Taizhou, wilayah Zhejiang, datang ke situ untuk pemeriksaan penyakit kencing manis yang dihidapinya.

Seorang pekerja hospital berkata, dia melihat wanita terbabit naik ke tingkat 11 dan cuba menghalangnya daripada terjun.
FotoWANITA yang cuba bunuh diri itu jatuh ke atas bumbung van.

“Kami nampak perangainya agak pelik dan sebaik melihatnya cuba terjun, kami cuba menangkapnya namun terlepas.

“Mujur dia jatuh ke atas bumbung van yang diparkir di bawah,” kata pekerja itu.

Wanita berkenaan mengalami keretakan tulang akibat kejadian itu, namun tiada kecederaan serius.

Sementara itu, pemilik van berkenaan dikenali sebagai Yang berkata, kenderaannya diletakkan di situ kerana dia membawa ibunya untuk pemeriksaan di hospital pada pagi sama.

“Mujur kami berdua tiada di dalam van ketika kejadian,” katanya. - Agensi

Lelaki cucuh rokok di muka isteri

Kuala Lumpur: Seorang lelaki bersikap tidak perikemanusiaan apabila tergamak mendera dengan memukul selain gemar mencucuh bara puntung rokok ke muka dan tangan isterinya.
Suspek yang berusia 27 tahun itu dikatakan gemar bertindak di luar batasan setiap kali berselisih faham dengan isterinya membabit soal remeh temeh.

Dalam kejadian terbaru jam 8 malam kelmarin, suspek dikatakan sekali lagi berselisih faham dengan isterinya yang berusia 23 tahun di rumah didiami di Jalan Pudu di sini.
Sumber polis berkata, pertengkaran itu bertukar ganas apabila mangsa yang dimaki hamun kemudian diserang suaminya.

“Lelaki itu yang seolah-olah hilang kawalan diri bertindak menumbuk muka isterinya berulang kali.

“Suspek kemudian mengambil bekas bedak dan menghentak objek keras itu ke kepala mangsa menyebabkan wanita itu menjerit kesakitan,” katanya.
Dia berkata, mangsa yang merayu dilepaskan bagaimanapun dicucuh dengan bara puntung rokok di mukanya berulang kali.

“Tidak cukup dengan itu, lelaki terbabit tanpa belas kasihan turut mencucuh rokok ke tangan isterinya menyebabkan mangsa menjerit kesakitan.
“Mangsa yang merayu supaya dilepaskan bagaimanapun terus didera dan dipukul berulang kali sehingga pitam,” katanya.

Menurutnya, suspek hanya melepaskan mangsa selepas mendapati mangsa sudah tidak berdaya dan terbaring di lantai rumah.

“Suspek kemudian keluar dari rumah berkenaan sebelum mangsa pergi ke Balai Polis Pudu di sini, untuk mendapatkan bantuan.

“Mangsa yang membuat laporan polis kemudian dihantar ke klinik berhampiran untuk mendapatkan rawatan,” katanya.

Sementara itu Ketua Polis Daerah Wangsa Maju Superintendan Nor Azman Muhammad Yusof yang dihubungi mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian itu dan siasatan lanjut sedang dijalankan.

Menurutnya, usaha mengesan suspek masih dilakukan pihak polis.

Penuntut UiTM lima kali ditikam penyamun

Oleh Arifin Salleh
Alor Gajah: Seorang penuntut perempuan UiTM berusia 20 tahun parah ditikam penjenayah dalam kejadian samun di rumah sewanya di Lendu, Alor Gajah pagi tadi.
Dalam kejadian kira-kira jam 5.30 pagi, mangsa yang menuntut di tahun akhir ditikam sebanyak lima kali di bahagian dada selepas berlaku pergelutan dengan suspek yang menceroboh masuk rumahnya di tingkat satu sebuah apartmen. Difahamkan, gadis itu tidur bersendirian dalam sebuah bilik sebelum seorang lelaki tidak dikenali memanjat dari belakang bilik dan masuk ke dalam rumah sebelum disedari mangsa.

Berlaku pergelutan antara mangsa menyebabkan suspek berang sebelum menikamnya bertubi-tibu di dada sebelum melarikan diri bersama sejumlah wang dan kunci kereta.
FotoMANGSA ditikam lima kali di bahagian dada selepas berlaku pergelutan dengan suspek.

Mangsa yang parah di dada sempat meminta pertolongan rakan sebilik sebelum dikejarkan ke Hospital Melaka untuk rawatan.

Polis dikatakan sudah mengenalpasti suspek berdasarkan kepada penemuan kunci kereta yang dicuri di sebuah rumah berdekatan dan usaha mengesan lelaki itu sedang giat dilakukan.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Melaka Asisten Komisioner Raja Sharom Raja Abdulah mengesahkan kejadian.

Tragedi cari madu kelulut

Oleh Zuliaty Zulkiffli
Pendang: Seorang lelaki maut dihempap dahan pokok ketika mengambil madu kelulut di Kampung Asam Jawa, malam tadi.
Kejadian berlaku kira-kira jam 7.30 malam menyebabkan mangsa Mohd Fakrul Radzi Zainuddin, 27, meninggal dunia di tempat kejadian akibat cedera parah di badan.Sepasukan anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat (JBPM) yang tiba untuk bantuan mengambil masa hampir empat jam untuk membawa turun mangsa yang berada lima meter di atas pokok itu.

Kejadian dipercayai berlaku apabila mangsa pergi bersama rakannya lalu menebang dahan menggunakan mesin pemotong tetapi tidak sempat mengelak apabila dahan tiba-tiba menghempap badannya.
FotoKEADAAN mangsa yang dihempap dahan pokok. Gambar ihsan JBPM

Ketua Operasi JBPM Kedah, Penguasa Bomba Mohd Hafiz Suhaimi berkata, pihaknya menerima panggilan pada jam 8.46 malam dan enam anggota bersama sebuah jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Jalan Raja dikejarkan ke lokasi kejadian.

Beliau berkata, mayat mangsa berjaya diturunkan jam 11 malam menggunakan tali sebelum diserahkan kepada polis untuk dibawa ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) Alor Setar.

No comments:

Post a Comment