Monday, November 22, 2010

DUNIA ARTIS TAK MENGIRA DOSA DAN PAHALA...MASALAH BERCAMPUR GAUL YANG BEGITU BEBAS....TIDAK MENUTUP AURAT MENGIKUT SYARIAT....

Pierre Andre Temui Cinta Kerabat Diraja

PETALING JAYA: Pelakon dan pengarah filem Pierre Andre mengakui sedang menjalin hubungan cinta dengan seorang kerabat diraja Terengganu.
Menurut Pierre, hubungannya dengan wanita berusia 23 tahun itu terjalin sejak dua tahun lalu tetapi menjadi semakin rapat sejak setahun lepas.
"Saya berkenalan dengan wanita itu tanpa mengetahui latar belakang sebenar dirinya. Ketika itu, dia bekerja dalam sektor perbankan.
"Hubungan kami terjalin atas dasar keserasian dan keikhlasannya menerima saya.
"Menariknya, perwatakan dan sikapnya yang rendah diri dan ringkas itu membuatkan saya langsung tidak sangka latar belakangnya dari keluarga diraja sehinggalah selepas setahun mengenalinya," kata Pierre.
Tambah pengarah filem Hijab ini, pelbagai kontroversi yang menghimpitnya sebelum ini membuatkan dia semakin matang.
Malah jika diizinkan Tuhan dia tidak menolak kemungkinan untuk melangkah ke fasa seterusnya iaitu perkahwinan bersama wanita itu.
"Alhamdulillah, kedua-dua belah keluarga merestui hubungan kami dan semuanya berlangsung dengan baik dan sederhana.
"Saya memang merancang untuk menamatkan zaman bujang secepat mungkin. Jika diizinkan, saya ingin berkahwin dalam masa dua tahun, insya-Allah," katanya yang sedang sibuk di lokasi penggambaran drama bersiri Tiramisu arahan Kabir Bhatia.
Pierre turut menegaskan, kekasihnya itu adalah individu yang berbeza dan langsung tiada kaitan dengan wanita misteri yang pernah mencetuskan kontroversi serta memporak-perandakan hidupnya kira-kira dua tahun lalu.
"Teman saya ini adalah orang yang langsung tidak ada kena-mengena dengan wanita halimunan yang pernah mencetuskan kontroversi dalam hidup saya dua tahun dulu," katanya yang ingin melupakan memori hitam itu


Remy Tak Alami Kejutan Budaya

PELAKON kacak, Remy Ishak (gambar) menjadi buruan ramai bukan saja kerana lakonan yang diperdagangkannya, malah sisi peribadinya juga tidak terkecuali daripada palitan kontroversi.
Pakej fizikal yang menarik, ketenangan yang terserlah pada wajahnya serta kematangan yang diperagakan menjadi kegilaan gadis-gadis di luar sana dan mengundang kontroversi bersama beberapa aktres jelita.
Profil lakonan jejaka berusia 28 tahun ini mula mencuri tumpuan selepas membintangi filem Anak Halal (2007) arahan Osman Ali.
Namun, penglibatannya dalam drama bersiri popular Nur Kasih merupakan perintis jalan yang benar-benar menyerlahkan anak jati Melaka ini dalam bidang seni.
Remy Ishak boleh berbangga dengan dirinya selepas dilantik menjadi jurucakap produk Dashing.
Pernah dikaitkan dengan dakwaan menjadi kekasih gelap isteri VIP, Remy kemudiannya dikatakan bercinta pula dengan pelakon Ummi Nazeera yang turut sama membintangi drama arahan Kabir Bhatia itu.
Tahun 2009 mungkin mencatat sejarah hitam dalam jurnal hidup aktor ini apabila dipukul oleh sekumpulan lelaki sejurus pementasan teater Natrah di Istana Budaya.
Remy membuka tirai 2010 dengan dakwaan yang mengaitkannya dengan pelakon jelita Maya Karin sehingga menjadi punca keretakan rumah tangga aktres itu.
Tidak bernoktah di situ, baru-baru ini pelakon yang kini bergelar duta produk kecantikan lelaki ini dikatakan intim pula dengan aktres Tiz Zaqyah apabila gambarnya berpimpin tangan dengan gadis muda itu tersebar luas.
Pertemuan dengan bintang yang bakal muncul dalam teater Natrah musim kedua pada 25 November ini, Khamis lalu membuka ruang kepada Mingguan mStar untuk mendekati isi hati dan luahan aktor itu tentang dirinya, kontroversi dan karier.
Pandangan tentang semua kontroversi yang dikaitkan dengan diri Remy Ishak.
Saya tidak mahu ambil tahu dan tidak peduli dengan apa jua cerita-cerita panas yang tersebar.
Reaksi anda apabila dipalit kontroversi yang berterusan dan sejauh mana ia mengganggu fokus terhadap karier?.
Jujurnya, saya tidak lagi membaca sebarang gosip yang disiarkan sama ada di akhbar atau Internet kerana jika terlalu dirunsingkan ia hanya akan memeningkan kepala dan mengganggu kerja saya.
Bagaimana mengawal emosi apabila terbaca atau terdengar kisah kontroversi diri sendiri?
Seperti yang saya katakan, saya tidak perlu baca mana-mana cerita gosip supaya tidak pening kepala.
Jika terdengar juga cerita-cerita itu, saya lebih tenang tanganinya dan tidak mudah melenting. Kebiasaannya saya akan selidik sumber cerita tersebut dan berbincang dengan pihak pengurusan untuk selesaikan masalah.
Respons dan penerimaan keluarga tentang kontroversi yang berlaku?
Mereka lebih bersedia dan biasa saja terhadap apa jua cerita yang timbul.
Mereka tidak lagi terkejut sebagaimana ketika pelbagai kontroversi menghimpit saya awal-awal dulu. Keluarga tahu siapa saya dan kesahihan di sebalik cerita-cerita yang timbul.
Komen tentang cerita hubungan anda dengan Ummi Nazeera, Maya Karin dan terbaru Tiz Zaqyah.
Saya sudah malas untuk mengulas tentang isu tersebut kerana ia tidak berasas.Adakah kontroversi yang timbul disebabkan oleh faktor kejutan budaya selepas bergelar pelakon popular?
Itu tidak benar. Saya tidak fikir saya mengalami kejutan budaya. Saya masih menjalani hidup atas landasan yang betul, waras dan tahu menilai baik buruk serta kesan daripada sesuatu tindakan yang dilakukan.
Jika 10 atau 11 tahun lalu ketika mula-mula berhijrah ke Kuala Lumpur mungkin perkara itu boleh berlaku tetapi bukan sekarang.
Pandangan anda tentang populariti dan karier yang kian melonjak serta pelantikan sebagai duta produk kecantikan.
Alhamdulillah, berkat kerja keras kewujudan saya semakin dihargai dan mendapat perhatian daripada Dashing. Keyakinan saya untuk menerima pelawaan ini adalah kerana kami punya visi dan fokus yang sama iaitu untuk menuju ke fasa baru kehidupan dengan penuh keyakinan. Fokus saya kini adalah kepada kerja dan abaikan sebarang kontroversi yang mengganggu karier.
* Artikel ini dipetik dari Mingguan mStar yang disiarkan setiap Ahad bersama Sunday Star, sekitar Lembah Klang


Diana Amir Jawab Gosip Cinta Pelawak

MUDAH saja kemesraan kami terjalin biarpun pertama kali bersua. Seringkas identiti dan perwatakan penama Nurdiyana Amir Hashim (Diana Amir) ini cekap membina keserasian bagi melancarkan urusan fotografi Mingguan mStar, baru-baru ini.
Kelincahan yang mewarnai perilaku pelakon yang senang disapa dengan panggilan Diana ini tatkala berbual memang tidak dinafikan mudah menawan kebanyakan lelaki.
Bagi yang lebih mengenali karakter dan keperibadiannya, kriteria itu pasti menarik perhatian mana-mana jejaka.
Terlanjur menyentuh pesona yang dipamerkannya itu, jurnal cinta gadis yang berasal dari Johor Baru ini lantas diselak, sekadar ingin berkongsi tentang status dirinya.
Balas Diana, dia kini tidak menjalin hubungan cinta dengan sesiapa dan selesa bergelar solo demi tuntutan kerja yang menjadi keutamaannya.
“Saya masih solo dan tidak terfikir untuk bercinta kembali. Memang sebelum ini ada seseorang yang istimewa bertakhta di hati tapi hubungan kami sudah berakhir.
“Tumpuan saya pada waktu ini adalah pada karier lakonan yang sedang berkembang. Bukan tidak mahu bercinta lagi cuma kesibukan kerja membatasi waktu untuk berfikir soal itu. Biarlah saya bina karier dulu, cinta menyusul kemudian,” katanya.
Dicuit pula tentang cerita hubungannya dengan pengacara dan pelawak Zizan (Raja Lawak) yang rancak diperkatakan, Diana membalas tiada apa yang serius berlaku di antara mereka.
Walaupun gosip itu tersebar luas, gadis berusia 24 tahun ini menyifatkan hubungannya dengan hos program Raja Lawak itu atas nama persahabatan semata-mata.
“Saya akui memang cerita antara saya dan Zizan pernah diperkatakan dan orang mula menganggap saya ada hubungan istimewa dengannya tetapi ia cerita yang tidak betul.
“Saya selesa berkawan dengan Zizan tetapi tiada apa-apa hubungan yang serius terjalin antara kami, hanya sekadar kawan,” katanya.
Jawapan ringkas yang dilantunkan dengan gestur selamba itu terus mengundang keraguan adakah si jelita ini cuba menyembunyikan sesuatu. Namun, Diana sedikit pun tidak berganjak daripada jawapannya sambil menunjukkan reaksi untuk beralih subjek.
“Saya memang tiada masalah untuk berkongsi cerita cinta tetapi gosip yang mengaitkan saya dengan Zizan adalah tidak benar.
“Memang kami pernah keluar makan bersama tetapi ia tidak lebih daripada hubungan antara teman saja. Hakikatnya saya dan Zizan memang tiada apa-apa hubungan istimewa,” katanya.
Demi watak tomboi
Di awal kemunculannya, gadis berbintang Gemini ini pernah diselar kerana penampilan yang kurang menyenangkan dan seksi sehingga ada yang melabelnya sebagai gadis liar.Apabila subjek itu dibangkitkan, Diana tidak melatah atau menyalahkan mana-mana pihak tentang tanggapan itu.
“Persepsi itu terbina mungkin disebabkan oleh faktor watak lakonan dan imej yang diperagakan di mata umum namun saya tidak menyalahkan mana-mana pihak atas pandangan itu.
“Jika pandangan negatif itu terbina disebabkan oleh karakter yang dijayakan, mungkin tidak adil saya dihakimi sebegitu kerana ia hanyalah lakonan dan bukan refleksi diri yang sebenar.
“Namun, jika persepsi itu hadir kerana kealpaan dan sikap kurang peka terhadap persekitaran dalam menjaga penampilan, saya cuba perbaiki dan lebih berhati-hati kini.
“Sebagai orang baru, saya hargai apa jua teguran dan pandangan orang ramai terhadap kerja dan penampilan saya kerana beradanya saya di sini adalah berkat sokongan dan perhatian orang ramai,” katanya.
Tampil pula dengan potongan rambut pendek yang lebih ranggi, Diana menyifatkan perubahan itu bukan gambaran kepada imej seksi atau nakal yang pernah ditujukan kepadanya sebelum ini.
Sebaliknya, ia dilakukan demi komitmen terhadap watak gadis tomboi dalam filem terbarunya, 321 Cinta (arahan Azhari Zain).
“Masa mula-mula potong rambut pendek, memang emak bising dan banyak bertanya tetapi saya menjelaskan ia dilakukan atas tuntutan kerja.
“Saya potong rambut bukan sengaja hendak mengundang persepsi negatif orang lain tetapi untuk menjadikan karakter gadis tomboi itu lebih realistik.
“Ini adalah tawaran pertama sebagai watak utama, jadi sudah tentu saya ingin beri komitmen sebaik mungkin. Saya harap tiada pihak yang salah faham dengan penampilan ini,” katanya.
Boleh berlakon komedi
Beralih pula ke soal kerjaya, graduan Ijazah Sarjana Muda, Pengurusan Sumber Manusia, Universiti Sains Malaysia (USM) ini mengakui karier lakonan yang kian bercambah memberikan pengalaman baru dan menarik kepadanya setiap hari.
Jika di awal pembabitan, Diana sering disogokkan dengan watak-watak hitam dan serius sehingga pernah dipalit dengan pelbagai andaian negatif, namun dia mula melihat evolusi dan anjakan dalam kariernya.
“Saya puas dan gembira dengan karier lakonan saya. Bagi saya, perjalanan karier ini menapak dengan baik sedikit demi sedikit.
“Sebelum ini, saya sering diberikan watak-watak hitam dan gadis berimej seksi dan nakal, namun sejak kebelakangan ini saya mula menerima watak yang bervariasi.
“Bagi saya, itu adalah satu perkembangan yang baik bukan saja untuk peningkatan mutu lakonan malah membuka mata penonton akan kebolehan saya,” katanya.
Kebelakangan ini, pembabitan Diana dalam drama dan filem berjalur komedi seperti siri Jangan Pandang Belakang Congkak (arahan Ismail Bob Hasim) dan filem 321 Cinta mencorakkan lagi karier lakonannya.
“Saya tidak sangka boleh menjayakan watak-watak lebih ringan dan komedi sehinggalah terbabit dalam beberapa drama dan filem komedi.
“Memang banyak yang perlu saya perbaiki tapi sekurang-kurangnya saya menepati kehendak pengarah dan berharap ia dapat menarik perhatian penonton. Apa pun, setiap tawaran yang saya terima akan cuba dipersembahkan sehabis daya,” katanya.
Terbaru, gadis yang membina nama menerusi drama bersiri Impian Sunsilk 1 dan 2 ini bakal muncul pula dengan filem arahan Ahmad Idham berjudul Aku Masih Dara pada 16 Disember ini.
Filem yang berkisar kepada isu kerosakan akhlak dan amalan hidup bebas di kalangan remaja hari ini menampilkan Diana sebagai Hani, seorang gadis yang terjerumus dalam kancah kehidupan penuh noda ekoran kesukaran hidup yang dilaluinya.
Selain Diana, filem tersebut turut menampilkan barisan pelakon pelapis tanah air seperti Yana Samsudin, Raja Farah, Farid Kamil dan Ashraf Muslim.
Foto RAYMOND OOISolekan & tatarias ZULFAZLI SUHADI (019-6106969)
* Artikel ini dipetik dari Mingguan mStar yang disiarkan setiap Ahad bersama Sunday Star, sekitar Lembah Klang.

Zizan Mahu Jadi Lebih Baik

KUALA LUMPUR: Pertama kali memenangi anugerah sebagai pengacara kegemaran dalam Shout! Award 2010, yang diadakan pada malam Sabtu lalu, Zizan Raja Lawak mengakui penghargaan tersebut menjadi penanda aras bagi dirinya.
Jelas Zizan, sebagai pendatang baru dalam bidang pengacaraan masih banyak yang perlu dipelajarinya untuk menjadi lebih baik.
“Bagi orang seperti saya, sudah tercalon sahaja bagaikan sudah menang, dan bila diumumkan sebagai pemenang saya sangat terkejut. Semua nama-nama yang tercalon adalah mereka yang mempunyai nama besar.
“Bagaimanapun saya bersyukur dan menganggap anugerah ini sebagai semangat dan penanda aras bagi memajukan diri saya pada masa akan datang,” katanya.
Zizan yang menewaskan pengacara popular, Aznil Nawawi, Awal Ashaari, Ally Iskandar, Daphne Iking dan Golding juga menganggap dirinya masih lagi hijau dan masih memerlukan nasihat daripada mereka yang sudah lama terlibat dalam industri ini.
Tambahnya, kemenangan tersebut tidak bermakna dia sudah boleh mnedabik dada dan meletakkan diri sebaris dengan nama-nama besar dalam bidang pengacaraan.
“Walaupun menang tidak bermakna saya sudah boleh bangga kerana sebaris dengan mereka. Saya rasa masih lagi jauh untuk jadi seperti mereka terutama Pak Nil (Aznil Nawawi).
"Saya masih memerlukan nasihat dan tunjuk ajar dari mereka yang sudah lama dalam bidang ini,” katanya yang ditemui selepas majlis Shout! Award 2010, Sabtu.
Selain itu, ketika ditanya tentang harga bayaran yang akan dikenakan lebih tinggi selepas kemenangan ini, Zizan memberitahu dia tidak pernah memikirkan petkara tersebut.
“Tentang itu, saya tidak terlintas lagi untuk memikirkannya lagi. Saya belum merancang apa-apa lagi, dan saya hanya berharap rezeki selepas ini lebih murah,” katanya



Maia Kumpul Barangan Jenama Mewah
BEKAS anggota kumpulan Ratu, Maia Estianty yang juga bekas isteri kepada vokalis kumpulan Dewa, Ahmad Dhani seringkali menjadi simbol kemewahan dan ikutan remaja Indonesia.
Dia terkenal dengan mengayakan beg tangan berjenama mahal yang sukar untuk dimiliki oleh orang biasa.
Menurut Maia, dia gemar kepada koleksi jenama Hermes dan sudah memiliki empat buah beg jenama tersebut.
“Sebenarnya koleksi beg tangan saya tidak terlalu banyak. Tapi saya lebih suka jenama mewah seperti Hermes. Saya memiliki empat buah beg tangan dari jenama tersebut. Biasanya saya beli jenama tersebut di Hong Kong,”.
“Biasanya beg tangan jenama mahal tersebut dibeli jika ada rezeki lebih,” ujar ibu kepada tiga cahaya mata ini.
Jenama Hermes bagi pencinta fesyen bukan jenama biasa, ia adalah simbol sosial dan kemewahan dikalangan artis dunia.
Tambah Maia lagi, tabiat mengumpul koleksi beg tangan tersebut menjadikan dia lebih berusaha gigih mencari rezeki.
“Buat masa ini saya sudah memesan sebuah lagi beg bagi menambah koleksi yang ada. Kalau boleh saya mahu dari pelbagai jenis dan warna. Hobi ini juga buat saya lebih kuat mencari rezeki,” katanya.
Bukan sahaja beg tangan, Maia juga mengumpul kasut tumit tinggi dari koleksi berjenama seperti Cristion Louboutin, Jimmy Choo, Louis Vuitton, DnG, dan Manolo Blahnik

No comments:

Post a Comment