Wednesday, October 20, 2010

BILA TAK MENGENAL ALLAH...DOSA BESAR TERASA KECIL...DAN MENGELAK DIHUKUM...ATAU ADA PIHAK MELINDUNGI PEMBUAT DOSA NI....ATAU AHLI MAKSIAT INI....SERTA KEJADIAN DIDUNIA TIDAK MENJADI IKTIBAR UNTUK MERASAKAN MAHA AGONGNYA ALLAH SWT....

DUNIA


Polis pindahkan Ariel Peterpan ke Bandung


GAMBAR yang disiarkan akhbar Kompas semalam menunjukkan Ariel (kanan) dan kekasihnya Luna Maya keluar dari ibu pejabat polis di Jakarta semalam.



JAKARTA - Laporan siasatan kes klip video seks vokalis kumpulan Peterpan, Nazriel Irham atau Ariel telah diserahkan kepada pihak pendakwa raya negeri di Bandung untuk pendakwaan, lapor sebuah akhbar semalam.
Ketua Pusat Maklumat Perundangan Peguam Negara, Babul Khoir Harahap ketika ditemui di pejabatnya semalam memberitahu, perkembangan itu belaku ekoran terdapat bukti kukuh Ariel menyalin dan menyebarkan klip-klip video seks kes berkenaan di rumah penerbit muzik Peterpan, Capung di Bandung, Jawa Barat.
"Lokasi kejadian adalah di kediaman Capung, Jalan Antapani, Bandung,'' katanya.
Klip video seks pertama itu menyiarkan lelaki mirip Ariel bersama kekasihnya, aktres Luna Maya.
Dalam klip video kedua, terdapat imej lelaki mirip Ariel bersama bekas kekasihnya, aktres Cut Tari melakukan hubungan seks.
Menurut Babul, Ariel membuat salinan video berkenaan dengan dibantu seorang suspek, Reza Rizaldy alias Redjoy alias RJ.
Reza dipercayai individu yang memuat naik video-video seks tersebut.
"Setelah diteliti, Ariel terbukti dibantu Redjoy dan akan didakwa kerana menyebarkan dan menyalin klip-klip video adegan seks di kediaman Capung," jelas Babul.
Sementara itu, Ariel, dipindahkan dari tahanan ibu pejabat polis di sini ke sebuah pusat tahanan pendakwa raya di Bandung.
Dia dibawa keluar sekitar pukul 1.13 tengah hari semalam dengan dikawal ketat anggota-anggota polis untuk dihantar ke pejabat pendakwa raya di Bandung.
Turut berada di ibu pejabat polis di Jakarta ialah dua peguam Ariel selain kekasihnya, aktres Luna Maya yang dibenarkan untuk berada di sisinya buat seketika.
Ariel yang memakai kemeja lengan pendek kemudian dibawa menaiki kenderaan SUV, Nissan X-Trail berwarna hitam manakala Luna dan kedua-dua peguam tersebut mengekori di belakang dengan sebuah kereta lain ke Bandung. - Agensi



DUNIA


Stewie kucing terpanjang di dunia


GAMBAR menunjukkan Stewie yang sepanjang 1.23 meter.



LAS VEGAS - Seekor kucing yang berusia lima tahun telah memecahkan rekod dunia Guinness sebagai kucing domestik paling panjang di dunia. Kucing tersebut yang diberi nama Stewie diukur dari hujung hidungnya ke hujung ekor sepanjang 1.23 meter.
Rekod kucing terpanjang sebelum ini adalah 1.21 meter.
Pemilik Stewie, Robin Hendrickson dan Erik Brandsness dari Reno, Nevada, memberitahu, ramai orang terpegun dengan kepanjangan kucing itu. - AP



DUNIA


Ikan piranha gergasi berjaya ditangkap


BENTUK ikan piranha gergasi.



LONDON - Seorang pemancing, Jeremy Wade berumur 52 tahun menangkap seekor ikan mirip piranha sepanjang 1.52 meter dan berat 45.39 kilogram di Sungai Congo, Afrika, lapor sebuah akhbar semalam.
Ikan itu mempunyai 32 batang gigi yang saiznya sama dengan ikan jerung putih. Ia ditangkap dengan joran 90.7 kilogram dan menggunakan umpan seekor ikan air tawar, baru-baru ini.
Ikan itu merupakan spesies ikan harimau Afrika yang terkenal kerana menyerang manusia dan buaya.
Pemancing itu yang merupakan hos program River Monsters di stesen televisyen ITV berkata, dia mengambil masa lapan hari sebelum berjaya menangkap ikan itu.
"Ia merupakan seekor ikan yang amat berbahaya untuk dikendalikan. Jika anda tidak berhati-hati, ikan itu dengan mudah akan memutuskan jari anda," katanya. - Agensi




DUNIA


Bapa benar anak bermain ular






NATHALIE AMWASI bermain dengan seekor ular sawa sepanjang tiga meter di bandar Ramallah, Palestin pada 13 Oktober lalu.


RAMALLAH, Palestin - Seorang kakitangan pentadbiran di sini membenarkan anak perempuannya, Nathalie Amwasi berusia dua tahun bermain dengan seekor ular sawa sepanjang tiga meter di rumahnya.
Kakitangan itu, Jamal Amwasi berumur 35 tahun memelihara lebih 12 ekor ular yang dianggap sebagai sebahagian daripada keluarganya.
Dia menternak ayam, itik dan arnab bagi memastikan bekalan makanan untuk ularnya.
Menurutnya, dia memberi makan seekor anak biri-biri untuk seekor ular sawa peliharaannya. - AFP












INI KATA MEREKA ..TIADA SAPE MAMPU MEMBENARKAN KECUALI ALLAH...HINGGA KERAGUAN PERNAH ATAU MAMPU MANUSIA SAMPAI KE BULAN...JIKA DA PERNAH SAMPAI...KENAPA BERPULUHAN TAHUN SUDAH....SAMPAI SEKARANG TAK SAMPAI LAGI....INGAT KEMAMPUAN KITA TERBATAS...SEGALA2NYA DALAM KEKUASAAN ALLAH....SEDARLAH KITA DIJADIKAN BUKAN MENJADIKAN....

DUNIA


Gerhana di angkasa lepas


GAMBAR yang dirakamkan Balai Cerap Solar Dinamik menunjukkan bulan melintasi matahari pada 7 Oktober lalu.



WASHINGTON - Satelit yang dikenali sebagai Balai Cerap Solar Dinamik (SDO) milik Pentadbiran Aeronautik dan Angkasa Lepas Kebangsaan (NASA) merakamkan gambar bulan melintasi matahari di angkasa lepas buat pertama kali, lapor sebuah akhbar semalam.
Fenomena tersebut yang dianggap sebagai gambaran gerhana di angkasa lepas dirakamkan satelit itu pada 7 Oktober 2010.
Satelit itu dihantar ke angkasa lepas dari pusat pelancaran Cape Canaveral, Florida pada Februari 2010 dengan misi selama lima tahun dengan melibatkan kos sebanyak AS$864.76 juta (RM2.7 bilion).
Ia akan mengelilingi orbit 35,405 kilometer dari Bumi.
Satelit itu dilengkapi dengan alat perlindungan tambahan kerana ia berada di kawasan radiasi Bumi. - Agensi


DUNIA


BERAPA KAYA DAN HEBAT KITA NAK DIBANDINGKAN DENGAN ALLAH....

Kanye West tunjuk gigi berlian



KANYE WEST


LOS ANGELES - Penyanyi rap yang dikenali dengan gaya hidup mewahnya, Kanye West menambah satu lagi aksesori dalam kehidupannya sebagai bintang rock iaitu deretan gigi berlian, lapor sebuah akbar semalam.
Penyanyi tersebut menunjukkan gigi itu dalam rancangan bual bicara bersama hos Ellen DeGeneres kelmarin.
"Saya menganggap berlian menjadikan gigi kelihatan lebih menarik," kata Kanye yang mempopularkan lagu Stronger.
Kanye memberitahu, dia telah meminta doktor mencabut deretan gigi di bahagian bawah dan menggantikannya dengan berlian. - Agensi

No comments:

Post a Comment