Thursday, July 15, 2010

BILA JAHIL AGAMA..TAK PENDULI AGAMA....HUKUM QURAN DIABAI...INI JADINYA...

Onar dalam kebun getah

Oleh Mohd Nur Asnawi Daud
asnawi@hmetro.com.my
2010/07/16

KUALA PILAH: Nafsu serakah tidak mengenal usia. Itulah kisah malang dialami seorang nenek berusia 68 tahun apabila menjadi mangsa kerakusan seorang lelaki ketika menoreh di sebuah kebun getah, di sini, Sabtu lalu.
Dalam kejadian kira-kira jam 7.30 pagi itu, nenek malang itu dikatakan menjadi mangsa cabul seorang lelaki berusia 50-an yang juga penoreh getah ketika berseorangan di kawasan itu selepas dikatakan tiba-tiba ghairah melihat warga emas berkenaan lalu menghampirinya dan menolaknya hingga terjatuh.
Suspek yang seolah-olah dirasuk syaitan kemudian menindih badan wanita berkenaan menyebabkan mangsa ketakutan dan tidak berani melawan.

Suspek kemudian bertindak ganas dengan membuka pakaiannya sebelum mencabul mangsa.

Sumber berkata, lebih teruk lagi, lelaki yang sudah beristeri dan mempunyai beberapa anak itu dikatakan turut mengajak mangsa melakukan hubungan seks, namun ditolak.

Katanya, suspek yang tidak berputus asa untuk menjayakan kerja jahatnya itu dikatakan beberapa kali merayu, namun tidak diendahkan wanita terbabit.

“Selepas lebih 10 minit mencabul mangsa, suspek akhirnya mengalah dan meninggalkan wanita itu seorang diri di kebun getah berkenaan.

“Wanita itu yang terkejut dengan perbuatan suspek pulang ke rumah sebelum membuat laporan polis,” katanya.

Menurutnya, suspek dan wanita itu dikatakan menoreh di kebun bersebelahan menyebabkan dia mengambil kesempatan mencabul kehormatan mangsa.

Harian Metro difahamkan, sepasukan polis yang menerima maklumat mengenai kejadian itu terus menyiasat. Beliau berkata, suspek diberkas ketika sedang menoreh di kebunnya sehari selepas polis menerima laporan mangsa.

Katanya, lelaki itu direman reman bagi membantu siasatan kes mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan kerana mencabul kehormatan
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Pilah, Superintendan Jaafaf Baba yang mengesahkan kejadian, berkata polis masih menyiasat kes itu

No comments:

Post a Comment