Friday, July 16, 2010

NAK LARI GAK DARI SALAH...BENDA TU ZINA....DLM AGAMA DOSA BESAR...REJAM KALAU DAH KAWIN...ADAB DAN AKHLAK PUN PERBUATAN TAK BERMORAL....RAKAM TU....ALLAH NAK TUNJUK BERTAPA ROSAK AKHLAK MANUSIA KETIKA INI....ITU PUN TAK PAHAM2 LAGI KE...DUNIA BOLEH LEPAS SEBAB BERPENGARUH....AKHIRAT BAGAIMANA...APE TAK MATI KE....

Cut Tari bukan mangsa: Polis



2010/07/17

JAKARTA: Peguam Cut Tari, Hotman Paris Hutapea selama ini mengatakan anak guamnya menjadi mangsa dalam kes video lucah Ariel. Alasannya, bekas pengacara program ‘Insert’ itu tidak tahu-menahu aksi ranjangnya dirakam.
Bagaimanapun, ketua balai polis, Edward Aritonang membantah alasan Hotman, sekali gus menolak sekerasnya jika kes Cut mahu dihentikan. Pihak polis menegaskan mereka mempunyai bukti untuk meneruskan kes ini.
“Dia boleh mengatakan dia menjadi mangsa tetapi kami mempunyai bukti kukuh melalui aksi yang kami lihat dan terima. Itu sudah cukup untuk membawanya ke muka pengadilan,” kata Edward.

Menurut Edward, sekiranya Luna Maya dan Cut Tari mendakwa mereka hanya menjadi mangsa keadaan dan kurang senang dengan cara siasatan dilakukan pihak polis, mereka boleh membuat tuntutan di mahkamah.

“Kami tiada masalah untuk mendakwa mereka sebagai suspek. Semuanya mengikut prosedur undang-undang. “Jika ada yang keberatan untuk disiasat polis, mereka boleh rujuk ke mahkamah. Saya yakin perbuatan mereka yang enggan memberi kerjasama sepenuhnya itu sudah melanggar undang-undang,” ujar Edward lagi.

Sebelum ini, Hotman mengatakan anak guamnya adalah mangsa dalam kes video lucah itu. Malah, peguam yang juga suami kepada Meriam Belina itu meminta supaya kes anak guamnya dihentikan. - Agensi



Universiti mungkin singkir Luna



2010/07/17

JAKARTA: Bukan saja kariernya musnah, malah pembelajaran Luna Maya juga turut terancam akibat kes video lucah. Universiti Langlangbuana (Unila) tempat Luna melanjutkan pengajian mengusulkan supaya pengacara program Dahsyat menghentikan pengajiannya jika benar dia terbukti bersalah dalam kes video lucah itu.
“Sekiranya Luna dibuktikan bersalah selepas perbicaraan di mahkamah, kami tidak teragak-agak untuk menghentikan pengajian Luna di kampus ini,” ujar Dekan Fakulti Undang-Undang Unila di Bandung, Atma Suganda, semalam.
Menurut Atma, Luna adalah mahasiswa program sarjana muda Fakulti Undang-Undang di Unila Bandung sejak 2008. Dia sekarang belajar di semester kelima dan dilaporkan seorang mahasiswa yang bijak. - Agensi

No comments:

Post a Comment