Friday, July 16, 2010

SEKARANG PENGARUH BLUE FILEM MENGATASI QURAN SERTA HUKUM...QURAN HANYA DIBACA...DIPERTANDINGKAN SAJA...DITAFSIRKAN SAJA..UNDANG2 AMBIK YANG MENGUNTUNG SEPERTI ZAKAT ...HUDUD TENGGELAM TIMBUL..USTAZ2 PUN TAKUT NAK BERKEMPEN TENTANG HUKUM ISLAM...TAKUT KENA GAM...FULUS TAK DAPAT...MIS SURUUUU PULAK...HARAM LAH NI ORANG DAH TAKUT....MEREKA TAKUT POLIS LAGI DAN SAMAN...YANG ZAHIR SAJA ORANG NAMPAK....HAL2 GHAIB HANYA ORANG DIBUKA HIJAB OLEH ALLAH YANG SEDAR DAN MENGEJARNYA@MENCARINYA....

Perbuatan haram



2010/07/17

KUALA LUMPUR: “Tiada adab dalam Islam yang membenarkan suami mengadakan hubungan intim bersama beberapa isterinya serentak, malah perbuatan itu haram,” kata penceramah bebas, Mohd Zawawi Yusoh.
Menurutnya, perbuatan itu haram kerana setiap isteri mempunyai had aurat masing-masing dan tidak dibenarkan saling melihatnya, malah tidak sepatutnya melihat aksi suami dengan madunya.
“Perbuatan itu juga haram kerana melakukan hubungan intim serentak dengan kalangan isteri boleh menimbulkan perasaan cemburu kerana kepuasan seksual mereka dan cara berhias yang berbeza, sekali gus melahirkan tindakan yang lain.

“Rasulullah s.a.w tidak pernah memperlakukan isterinya seperti itu walaupun baginda mempunyai ramai isteri. Cuma yang nabi lakukan ialah bertukar-tukar rumah isteri, itu yang jelas dan bukan bercampur ramai isteri serentak.

“Sekiranya ada yang mendakwa nabi berbuat demikian, ia satu pembohongan dan fitnah besar, tidak kira individu terbabit mempunyai kedudukan mulia di sisi masyarakat seperti guru tahfiz.

“Malah, kepada orang yang mengada-adakan apa yang nabi tidak lakukan balasannya dosa yang amat berat, malah tempatnya di neraka,” katanya

No comments:

Post a Comment