Wednesday, September 1, 2010

HILANG PERTIMBANGAN

Lelaki dakwa ditendang guru kaunseling



2010/09/01

GEORGETOWN: Seorang lelaki mendakwa ditendang guru kaunseling di sebuah sekolah rendah di Teluk Kumbar, Bayan Lepas, dekat sini, sehingga menyebabkan jari tengah kaki kanannya retak, mengakibatkannya tidak dapat menjalankan perniagaan membuat peralatan besi, kelmarin.
Dalam kejadian jam 1 petang itu, Mohd Nazri Abdul Wahab, 43, yang berada di sekolah anaknya untuk menemui guru besar bersama isteri dan dua anak lelakinya, disepak di dada oleh guru kaunseling sekolah itu.
Mereka ke sekolah untuk mengambil beg anaknya, Muhamad Nuramin, 11, yang dirampas guru disiplin selepas murid itu pulang ke rumah kerana tidak berpuas hati dikenakan denda selepas berselisih faham dengan pelajar perempuan.

Selain itu, mereka juga ingin mendapatkan penjelasan guru kaunseling berusia 20-an menampar belakang badan serta mencekik Muhamad Nuramin.

Mohd Nazri berkata, dia keluar dari bilik guru besar bersama seorang anaknya untuk mengenal pasti guru memukul anaknya dan selepas guru kaunseling terbabit mengaku, dia cuba mendekatinya sambil menunding jari ke arah guru itu.

Mohd Nazri yang terkejut dengan tindakan guru kaunseling itu turut membuat laporan di balai polis sama selepas menerima nasihat peguam serta saudara terdekat selain melihat cedera di kakinya


Isteri cemburu belasah rakan setaman



2010/09/01

GOMBAK: Hanya kerana cemburu, seorang wanita sanggup menyerang dan membelasah rakan wanita jirannya menggunakan besi pembuka tayar hingga menyebabkan mangsa mengalami kecederaan di muka dan kepala dalam satu kejadian di Batu 5, Jalan Gombak, di sini, 24 Ogos lalu.
Dalam kejadian kira-kira jam 11 malam itu, mangsa yang berusia lingkungan 20-an pada mulanya pergi ke rumah wanita berkenaan yang juga kenalannya di kawasan perumahan itu.
Menurut sumber polis, ketika mangsa sedang menjamu selera di rumah rakannya itu tiba-tiba datang seorang wanita berusia lingkungan 30-an yang tinggal berjiran dengan rakan mangsa.

“Wanita terbabit secara tiba-tiba mengeluarkan kata-kata kesat dan memaki- hamun mangsa dan juga rakannya itu sambil memegang besi pembuka tayar.

“Mangsa yang terkejut dengan tindakan itu kemudian keluar ke pekarangan rumah dengan tujuan menasihatkan wanita itu supaya bersabar,” katanya.

Menurutnya, bagaimanapun, wanita itu semakin menggila apabila dia mengamuk sebelum menolak mangsa yang cuba menenangkannya.

“Sebaik mangsa terjatuh, wanita itu terus menghayunkan besi pembuka tayar yang tepat mengena muka dan kepala membuatkannya menjerit meminta pertolongan.

“Wanita itu yang ketakutan selepas melihat kecederaan mangsa terus melarikan diri meninggalkan mangsa sebelum rakannya yang berada dalam rumah keluar selepas mendengar kekecohan itu,” katanya.

Sumber terbabit berkata, rakan mangsa cuba mengejar wanita terbabit namun gagal sebelum dia membawa mangsa mendapatkan rawatan di Hospital Kuala Lumpur (HKL).

Menurutnya, siasatan awal mendapati wanita berkenaan cemburu dan mengesyaki suaminya mempunyai hubungan dengan mangsa dan juga rakannya

No comments:

Post a Comment